1403-02-06 10:38
1357
0
89729
تاریخ‌نگار گلستانی مطرح کرد:

روایت تجاوز آمریکا به فرودگاه مخروبه کلاله

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ ماجرای مخفی شدن جمعی از ضدانقلاب در فرودگاه مخروبه کلاله برای کمک به متجاوزان آمریکایی در صحرای طبس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، غلامرضا خارکوهی در تشریح ماجرای مخفی شدن جمعی از ضدانقلاب در فرودگاه مخروبه کلاله برای کمک به متجاوزان آمریکایی در صحرای طبس اظهار کرد: شب پنجم اردیبهشت سال ۵۹ نظامیان آمریکایی برخلاف قوانین بین‌المللی به طور مخفیانه و در تاریکی شب به ایران تجاوز کردند و وارد صحرای طبس شدند.

وی گفت: متجاوزان می‌خواستند با همکاری ضدانقلاب داخلی اقدام به آزادسازی جاسوسان امریکایی در تهران کرده و مراکز حساس کشور را نیز می‌خواستند منفجر کنند در آن زمان بیش از ۵۰ جاسوس امریکایی در اسارت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بودند.

خارکوهی با اشاره به مشکلات اوایل انقلاب گفت: در آن ایام، هنوز وزارت اطلاعات تاسیس نشده بود و سپاه پاسداران هم تازه تاسیس بود و امکانات و تجربه کافی نداشت و شدیداً درگیر مقابله با تجزیه طلبان، قاچاقچیان و توطئه‌های ضد انقلاب در مناطق مختلف کشور بود.

این تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی افزود: در آن ایام آمریکایی‌ها با استفاده از کمک شبکه ضدانقلاب مخفیانه وارد ایران شدند. یکی از سرشاخه‌های مرتبط با آمریکایی‌ها، در منطقه کلاله استان گلستان مستقر بودند.

خارکوهی اضافه کرد: در آن زمان فرودگاه کلاله مخروبه، متروکه و فاقد نگهبان و تاسیسات کافی بود، به همین جهت جمعی از ضدانقلاب مخفیانه در آنجا مستقر شدند و مقداری بنزین را آماده نگه داشتند تا در صورتی که هلیکوپترها و هواپیماهای آمریکایی از این مسیر عبور کنند و نیاز به بنزین داشتند، به آنها بدهند و کمکشان کنند تا به مسیرشان ادامه دهند.

وی تأکید کرد: قرار بود شب پنجم اردیبهشت ماه سال ۵۹ آمریکایی‌ها محرمانه از صحرای طبس به تهران بروند و ضمن رهایی و نجات گروگان‌های خود که در تهران اسیر دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بودند، دست به انفجار و کودتا علیه جمهوری اسلامی بزنند و سپس به سرعت از تهران خارج شده و به صحرای طبس برگردند و از ایران خارج شوند.

این تاریخ‌نگار که صاحب تالیفات متعددی در باره تاریخ معاصر است، تصریح کرد: خوشبختانه این عملیات در همان شب با طوفان الهی شکست خورد و در نتیجه آمریکایی‌ها رسوا شدند و آبروی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در جهان رفت. چون آنها نه تنها نتوانستند گروگانهایشان را از دست ایرانی‌ها نجات دهند، بلکه عده‌ای از کماندوهای خودشان را هم از دست دادند و در آتش خشم الهی سوختند و جزغاله شدند.

خارکوهی اضافه کرد: بنیاد دولت امریکا بر ظلم و جنایت و تجاوز بنا شده، ایرانی‌ها از بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از هر کشوری شاهد رفتار ظالمانه امریکایی‌ها بوده‌اند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.